четвер, 25 лютого 2021 р.

УРОК 24 НАОДИНЦІ ВДОМА


Мета: продовжити обговорення правил безпечної поведінки дітей удома за відсутності

батьків; розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі в побуті та її

наслідки; вчити відтворювати порядок дій при опосередкованій небезпеці, викли-

кати рятувальні служби; виховувати обережність, уважність.

Обладнання: ілюстрації.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

II. Актуалізація знань

1. Вікторина

— Які чинники впливають на здоров’я людини?

Ø Зніме втому, підніме тон, вночі до нас приходить... (сон).

Ø Що вдихаємо-видихаємо і навколо його маємо? (Повітря)

Ø Щоб здоровий вигляд мати, що ми маємо вживати? (Овочі)

Ø Тече, в’ється, наче стрічка, в ній купаємось, це... (річка).

Ø Мов цілюще джерело, сонце нам дає... (тепло).

2. Бліцопитування

— Дайте відповіді на запитання, користуючись підказками.

Ø Чому люди хворіють?

Ø Що таке здоровий спосіб життя?

Довідничок: мікроби, нервують, сваряться, свіжа їжа, поганий одяг, як відпочиває, як працює, чим захоплюється, що їсть і п’є, не вживає алкогольних напоїв, зарядка, особиста гігієна, доброзичливість.

3. Пояснення вислову

Життя дається людині на добрі справи (Ґенріх Ґейне).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Робота над загадками

·        Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. (Вогонь)

·        Шкварчить і злиться, води боїться. (Вогонь)

·        Лежать у порядку дерев’яні малятка,

            Білі, здорові, всі чорноголові. (Сірники)

— Чи часто ви залишаєтесь удома самі або з братом чи сестрою?

 Про що вам говорять батьки, коли ви залишаєтесь удома наодинці?

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про причини виникнення пожежі в побуті та її наслідки та будемо вчитися діяти за цих умов.

ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу

1. Розповідь  учителя

— Ви вже знаєте, що власна оселя може бути небезпечною для вашого життя і здоров’я. Через що це може статися? Наприклад, через пустощі з вогнем.

— Що слід робити, коли пожежа виникла у вашому помешканні?

— А як учинити, коли пожежа сталася у сусідів або в під’їзді?

— Спочатку з’ясуйте, що відбувається. Обережно відчиніть двері. Якщо на сходовій площадці багато диму, негайно зачиніть двері. Телефонуйте у пожежну службу. Якщо телефону немає, кличте на допомогу з вікна чи балкона.

— Як захистити помешкання від диму?

Потрібно позатикати мокрими ганчірками щілини навколо дверей, вентиляційні отвори, зачинити вікна, балконні двері.

— Чому не варто вибігати на сходову площадку? Сучасні будинки будують таким чином, що вогонь з іншої квартири не пропалить ані стелю, ані підлогу твоєї квартири. Тому слід спокійно чекати на допомогу в тій кімнаті, де є балкон.

Якщо кімната наповнилася димом, необхідно вийти на балкон, зачинивши за собою двері, й чекати рятівників. Допомогти людині при пожежі може вогнегасник. Якщо у вас удома є вогнегасник, обов’язково попросіть батьків навчити користуватися ним.

Усіх випадків безпечної поведінки під час пожежі передбачити не можна.

Тому дуже важливо завчасно обміркувати з дорослими, якими будуть ваші дії.

2. Робота за підручником (с. 95–99)

— Розкажіть за малюнками на с. 95–97, як слід діяти, якщо у сусідній квартирі в багатоповерховому будинку виникла пожежа.

— Як викликати пожежників?

— Що робити, якщо телефона немає?

— Як захистити квартиру від диму?

— Як слід діяти, якщо пожежа виникла в сусідньому будинку.

— Як слід діяти, якщо пожежа виникла в школі, магазині, кінотеатрі.

Учні виконують завдання на с. 98–99.

3. Фізкультхвилинка

V.  Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота в парах

1) Аналіз ситуації.

Ти живеш у сільській місцевості. У твоїх сусідів виникла пожежа. І ти знаєш, що в них нікого вдома немає. Якими будуть твої дії?

·        Повідомлю сусідів про пожежу в їхньому будинку.

·        Викличу пожежників, повідомлю їм про пожежу й адресу сусідів.

·        Буду намагатися самотужки погасити пожежу.

·        Кликатиму на допомогу людей з інших будинків.

2) Що належить до горючих матеріалів?

Сталь, папір, вата, пісок, вугілля, бензин, скло, дерево, вода, пластмаса, гума, тканина, гас, фарба, лак, вовна.

1.      Робота над прислів’ями

v Криком вогню не згасиш.

v Сірник маленький, а біда від нього велика.

v Не грайся з вогнем, бо попечеш собі руки.

3.  Робота в зошиті, с.

4.  Фізкультхвилинка

5.  Робота в групах

Як ви будете діяти, коли:

Ø у приміщенні багато диму;

Ø загорівся одяг;

Ø приміщення заповнилося чадним газом?

— Складіть з товаришем по парті діалог між «потерпілим» та «оператором» служби «101».

VI. Підсумок уроку

— Як ви чи хтось із ваших рідних, знайомих ледь не постраждали під час пожежі.

— Якими будуть ваші дії під чає пожежі у вашому будинку?

— Якими будуть ваші дії, якщо у під’їзді виявили дим?

— Який предмет може допомогти людині при пожежі?

— Чи є у вас удома вогнегасник?

— Чи вмієте ви ним користуватися?

Немає коментарів:

Дописати коментар