Календарно-тематичне планування
5-а класу на 2020-2021 н.р.
(35 год, 1 год на тиждень)
Програма:
«Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5-9 класи»,
затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року
№ 804.
І
семестр |
|||
№
п/п |
Дата
проведення уроку |
Тема
уроку |
Практичні
завдання |
Розділ
1. Здоров’я людини |
|||
1.
|
|
Життя і здоров’я людини. Здоровий спосіб життя |
Моделювання поведінки в разі погіршення самопочуття. Відпрацювання навичок вимірювання
температури тіла |
2.
|
|
Безпека і небезпека. Принципи
безпечної життєдіяльності |
Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію |
3.
|
|
Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. |
Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в
умовах обмеженої оглядовості. Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги. Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу в небезпечному
місці |
4.
|
|
Дорожня розмітка. Перехід
багатосмугової дороги |
|
5.
|
|
Безпека пасажира. Правила
користування громадським транспортом. Етика пасажира. |
Відпрацювання навичок поведінки в транспорті |
6.
|
|
Поведінка пасажира в разі ДТП.
Узагальнення знань з розділу 1(Урок-огляд
знань) |
Моделювання поведінки пасажира при аварії в транспорті |
Розділ
2. Психічна й духовна складові здоров’я |
|||
7.
|
|
Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра.
Облаштування робочого місця |
Відпрацювання
навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя
«Мій розпорядок дня» |
8.
|
|
Умови успішного навчання.
Розвиток здібностей. Створення мотивації до навчання |
Відпрацювання
навичок успішного навчання у класі |
Тематична №1 |
|||
9.
|
|
Типи сприйняття інформації.
Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до
контрольної роботи |
Відпрацювання
навичок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне
навчання) |
10.
|
|
Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги |
Виконання
вправ для розвитку самоповаги і поваги для інших людей Тренінг 1. Ти – особливий |
11.
|
|
Повага й толерантне ставлення
до інших людей. Уміння працювати разом |
Тренінг 2. Ми – особливі |
12.
|
|
Почуття й емоції. Вияви
по-чуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття |
Відпрацювання
навичок висловлювання почуттів Тренінг 3. Про почуття і співчуття |
Розділ
3. Фізична складова здоров’я |
|||
13.
|
|
Фізичні чинники здоров’я. Принципи й методи загартовування. Рухова активність. |
|
14.
|
|
Профілактика порушень постави
й гостроти зору |
Виконання
вправ для формування правильної постави й гімнастики для очей. Розрахування
максимальної маси портфеля |
15.
|
|
Попередження травм під час
рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. |
Моделювання
ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних
травмах. |
16.
|
|
Правила безпечної поведінки в
басейні та на льоду |
Моделювання
ситуацій надання допомоги й самодопомоги тому, хто провалився під лід |
Тематична №2 |
ІІ семестр |
||||
№ п/п |
Дата
проведення уроку |
Тема
уроку |
Практичні
завдання |
|
17.
|
|
Відпочинок
школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну |
Розробляння
пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером |
|
18.
|
|
Вплив
телебачення і комп’ютера на здоров’я.
Узагальнення знань з розділу 3
(урок-диспут) |
|
|
Розділ
4. Соціальна складова здоров’я Тема 1. Соціальний добробут |
||||
19. |
|
Право
на здоров'я. Права
дитини. Обов’язки учня і громадянина |
|
|
20. |
|
Спілкування
і здоров’я.
Ефективне спілкування |
Відпрацювання навичок ефективного
спілкування Тренінг 4. Що сприяє порозумінню між людьми |
|
21. |
|
Вплив
поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки |
Відпрацювання навичок
упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів,
інших дорослих Тренінг 5. Упевнена поведінка |
|
22. |
|
Спілкування
з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членів родини |
Тренінг 6. Спілкування з дорослими |
|
23. |
|
Спілкування
з однолітками. Стосунки між хлопцями й дівчатами |
Тренінг 7. Спілкування з однолітками |
|
24. |
|
Протидія виявам агресії і
насилля в учнівському середовищі |
|
|
25. |
|
Безпека спілкування в Інтернеті |
Безпека
спілкування в Інтернеті |
|
26. |
|
Соціальна небезпека інфекційних
захворювань. Соціальна
небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей за
станом здоров'я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю |
Аналіз
витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини |
|
Тематична №3 |
||||
Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі |
||||
27. |
|
Пожежна безпека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих
пожеж |
Відпрацювання
навичок евакуації з приміщення школи. |
|
28. |
|
Особливості гасіння
електро-приладів. Захист органів дихання під час пожежі |
Відпрацювання
навичок захисту органів дихання від отруйних газів |
|
29. |
|
Дитина у автономній ситуації. Безпека в побуті. Ризики побутового травмування,
телефонного й телевізійного шахрайства, проникнення в оселю зловмисників |
Обстеження
безпеки своєї оселі |
|
30. |
|
Безпека надворі. Місця
підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з
незнайомцями |
Моделювання
безпечної поведінки з людьми. Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в
місцях великого скупчення людей. Відпрацювання навичок відмови від ігор у
небезпечних місцях |
|
31. |
|
Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоров’я
людини. |
|
|
32. |
|
Способи збереження природного
середовища |
Створення
саморобок для повторного використання пластикових упаковок |
|
33. |
|
Стихійні лиха. Правила поведінки
під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння в зону підтоплення.
Підручні рятувальні засоби |
Відпрацювання навичок безпечної
поведінки під час сильного вітру, грози й підтоплення. Виготовлення рятувальних
засобів із підручних матеріалів |
|
34. |
|
Відпочинок на природі. Правила
купання у водоймах. Дії в небезпечних ситуаціях на воді |
Моделювання ситуації надання
допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі |
|
35. |
|
Узагальнення знань з основ
здоров’я за рік (Урок-гра) |
|
|
Тематична №4 |
||||
Календарно-тематичне планування
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
6-а, 6-б клас на 2020-2021 н.р.
(35 год, 1 год на тиждень)
Програма: «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.
Основи здоров’я. 5-9 класи», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки
України від 07 червня 2017 року № 804)
І семестр |
||||
№ п/п |
Дата проведення уроку 6-А класу |
Дата проведення уроку 6-Б класу |
Тема уроку |
Практичні завдання |
Розділ 1. Здоров’я людини |
||||
1. |
02.09 |
03.09 |
Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Життєві
навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття |
|
2. |
|
|
Ризики
і небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка
ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації |
Відпрацювання алгоритму дій при
потраплянні до екстремальної ситуації |
3. |
|
|
Навколишнє
середовище і здоров’я. Вплив
природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. |
Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних
умов. Добір
одягу за несприятливих погодних умов |
4. |
|
|
Вплив техногенного середовища на
здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля |
|
5. |
|
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від
кримінальних небезпек |
Складання пам’яток запобігання кримінальних
небезпек. Складання
пам’яток захисту особистого майна
(квартири, велосипеда, мобільного телефону) |
Розділ 2. Фізична складова здоров’я |
||||
6. |
|
|
Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я
підлітків. Поживні речовини. |
|
7. |
|
|
Особливість
харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я |
|
8. |
|
|
Калорійність харчування
та енерговитрати залежно від фізичних
навантажень. Профілактика
йодо-дефіциту і діабету |
Визначення збалансованості
харчового раціону |
Тематична №1 |
||||
9. |
|
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів.
Перша допомога при харчових отруєннях |
Аналіз
маркування харчових продуктів. Відпрацювання
алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях |
10. |
|
|
Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Догляд за
шкірою |
|
11. |
|
|
Гігієна
ротової порожнини. Особиста гігієна
під час занять фізкультурою та спортом Узагальнення знань з розділу 2 (Урок-аукціон) |
Складання
пам’ятки: «Правила особистої гігієни» |
Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я |
||||
12. |
|
|
Звички і здоров’я. Психічний
розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком |
Проект
самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети) |
13. |
|
|
Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і
шкідливі звички. Чинники формування звичок. |
Створення
плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої
звички). Аналіз грошових
витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками |
14. |
|
|
Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види
самооцінки. Формування адекватної самооцінки. |
Тренінг 1. Самооцінка і здоров’я людини |
15. |
|
|
Критичне мислення
та вміння приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень.
Рішення, важливі для здоров’я. |
Моделювання
ситуації прийняття зважених рішень Тренінг 2. Вчимося приймати рішення |
16. |
|
|
Вплив
реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами |
Аналіз соціальної і
комерційної реклами |
Тематична №2 |
ІІ семестр |
|||||
№ п/п |
Дата проведення уроку 6-А класу |
Дата проведення уроку 6-Б класу |
Тема
уроку |
Практичні
завдання |
|
17. |
|
|
Психоактивні
речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і
маніпуляціям |
Моделювання ситуації відмови від шкідливих
пропозицій Тренінг 3. Як
протидіяти тиску однолітків |
|
18. |
|
|
Толерантне ставлення до
людей, що живуть з ВІЛ |
|
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я Тема 1. Соціальний добробут |
|||||
19. |
|
|
Спілкування і
здоров’я. Засоби комунікації. Стилі спілкування людей |
Тренінг 4. Спілкування і здоров’я Тренінг 5. Стилі спілкування |
|
20. |
|
|
Навички
спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я |
Відпрацювання навичок упевненої поведінки у
життєвих ситуаціях. Тренінг 6. Навички спілкування |
|
21. |
|
|
Види
стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі. Безпечне
спілкування в Інтернеті
(соціальні мережі) |
Складання плану покраще-ння
міжособистісних стосунків Тренінг 7. Стосунки і здоров'я |
|
22. |
|
|
Конфлікти
і здоров’я. Поняття
конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів |
Тренінг 8. Види і наслідки конфліктів |
|
23. |
|
|
Конструктивне
розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у
конфліктних ситуаціях |
Моделювання ситуації із
конструктивним розв’яза-нням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю
у конфлікт-них ситуаціях Тренінг
9. Як залагодити конфлікт |
|
24. |
|
|
Стосунки
з однолітками. Підліткові
компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній |
Тренінг 10. Підліткові компанії |
|
25. |
|
|
Способи протидії
агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Узагальнення знань з теми «Соціальний добробут» (Урок-діалог) |
|
|
Тематична №3 |
|||||
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі |
|||||
26. |
|
|
Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. |
Відпрацювання
навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та
допомоги при ураженні електричним струмом |
|
27. |
|
|
Безпека при
користуванні засобами побутової хімії |
Відпрацювання навичок безпечного
зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої
аптечки |
|
28. |
|
|
Пожежна безпека оселі Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна
охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку |
Відпрацювання
навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі |
|
29. |
|
|
Засоби пожежогасіння. Захист органів
дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу |
|
|
30. |
|
|
Проживання у промисловій зоні. Види небезпечних промислових
об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві.
Підручні засоби захисту |
|
|
31. |
|
|
Безпека руху велосипедиста
Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг
для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста |
|
|
32. |
|
|
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила
перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді |
|
|
33. |
|
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Повідомлення для
рятувальним службам. Правила взаємодії
з рятувальниками |
Оцінка
захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних
служб |
|
34. |
|
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні
хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП |
Моделювання
допомоги при попаданні
на тіло речовин побутової хімії
та при отруєнні ними |
|
35. |
|
|
Узагальнення знань з основ здоров'я за рік (Урок-КВК) |
|
|
|
Тематична №4 |
||||
Календарно-тематичне планування
ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я
7 –А, 7-Б класів на 2020-2021 н.р.
(35 год, 1 год на тиждень)
Програма: «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5-9
класи», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня
2017 року № 804)
№ з/п |
Дата проведення уроку 7-А класу |
Дата проведення уроку 7-Б класу |
Зміст навчального матеріалу |
Практичні завдання |
І семестр |
||||
Розділ
1. Здоров’я людини |
||||
1. |
|
|
Здоров’я
і спосіб життя. Цілісність
здоров’я. Переваги здорового способу
життя |
Створення
соціальної реклами про здоровий спосіб життя |
2. |
|
|
Навички, сприятливі для здоров’я. Значення життєвих
принципів для здоров’я |
Оцінювання ризиків щоденного життя |
3. |
|
|
Профілактика захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні
реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій |
|
4. |
|
|
Заходи профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань |
|
5. |
|
|
Принципи
безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні
небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику |
|
6. |
|
|
Безпека
на дорозі. Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби
безпеки легкового автомобіля. |
|
7. |
|
|
Заходи безпеки під
час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі |
|
8. |
|
|
Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики
травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП |
Моделювання поведінки пасажира при
ДТП |
Тематична №1 |
||||
9. |
|
|
Побутова
безпека. Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами
побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням |
|
10. |
|
|
Пожежна безпека у громадських
приміщеннях. Правила
пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби
пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні |
Відпрацювання
алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні |
Розділ
2. Фізична складова здоров’я |
||||
11. |
|
|
Індивідуальний
розвиток підлітків.
Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного дозрівання |
Визначення
індивідуальних показників фізичної складової здоров’я |
12. |
|
|
Показники фізичного розвитку підлітків. Способи покращення фізичної
форми |
|
13. |
|
|
Косметичні проблеми підлітків. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції |
|
14. |
|
|
Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у
підлітковому віці з урахуванням типу шкіри |
Визначення
типу шкіри і волосся |
15. |
|
|
Догляд за шкірою і волоссям |
|
16. |
|
|
Вибір косметичних
засобів із урахуванням віку та типу шкіри
(проект) |
|
Тематична №2 |
ІІ
семестр |
||||
№ з/п |
|
|
Тема
уроку |
Практичні
завдання |
Розділ 3. Психічна й духовна
складові здоров’я |
||||
17. |
|
|
Психічний і духовний розвиток. Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний
розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я |
|
18. |
|
|
Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих
здібностей |
Відпрацювання навичок планування часу. Вправи на концентрацію уваги, розвиток
пам’яті, уяви |
19. |
|
|
Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень |
Формування
позитивної адекватної самооцінки Тренінг 1. Розбудова
самооцінки |
20. |
|
|
Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю. |
Відпрацювання навичок самоконтролю Тренінг 2. Синергія стосунків |
21. |
|
|
Ознаки психологічної рівноваги |
Тренінг 3. Стрес і
психологічна рівновага |
22. |
|
|
Стрес і здоров’я |
Тренінг 4. Керування стресами |
23. |
|
|
Чинники стресу і виживання в
екстремальних ситуація |
Самодопомога та
допомога при стресі Тренінг 5. Стреси
екстремальних ситуацій |
24. |
|
|
Конфлікти і
здоров’я.
Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів |
|
25. |
|
|
Способи конструктивного розв’язання конфліктів |
Моделювання способів
конструктивного розв’язання конфліктів Тренінг 6. Конструктивне розв’язання конфліктів |
Тематична №3 |
||||
Розділ
4. Соціальна складова здоров’я |
||||
26. |
|
|
Соціальні чинники
здоров’я. Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав
дитини. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на
здоров’я |
Складання списку телефонів медичних закладів,
психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри |
27. |
|
|
Найближче оточення
дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків.
Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній |
Відпрацювання
навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями Способи
протидії негативному соціальному впливу |
28. |
|
|
Хвороби цивілізації (інфекційні
захворювання). Соціальні чинники
ризику «хвороб цивілізації» |
|
29. |
|
|
Профілактика серцево-судинних, онкологічних
захворювань, діабету, ожиріння |
Створення реклами здорового способу
життя |
30. |
|
|
Вплив комерційної реклами на
здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність |
|
31. |
|
|
Профілактика захворювань, що набули
соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. |
|
32. |
|
|
Положення кримінального законодавства у сфері боротьби
з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків |
|
33. |
|
|
Заходи профілактики на державному і
особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо) |
|
34. |
|
|
Законодавство України у сфері протидії
епідемії ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації |
|
35. |
|
|
Узагальнення
знань за рік (Урок-турнір) |
|
Тематична №4 |
Немає коментарів:
Дописати коментар