Календарно тематичне планування

 

Календарно-тематичне планування

5-а класу на 2020-2021 н.р.

(35 год, 1 год на тиждень)

Програма: «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5-9 класи», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804.

                                                 І семестр

№ п/п

Дата проведення уроку

 

Тема уроку

 

Практичні завдання

Розділ 1. Здоров’я людини

1.        

 

Життя і здоров’я лю­дини.

Здоровий спосіб життя

Моделювання поведін­ки в разі погіршення самопочуття.

 Відпрацювання нави­чок вимірювання тем­ператури тіла

2.        

 

Безпека і небез­пека. Принципи без­печної життєді­яльності

Відпрацювання алго­ритму дій при потраплянні у небез­печну ситуацію

3.        

 

Безпека на дорозі. Безпека пішо­хода. Види пі­шохідних пере­ходів.

Відпрацювання нави­чок аналізу дорожньої ситуації, у тому числі й в умовах обмеженої оглядовості. Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги.

Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу в небез­печному місці

4.        

 

Дорожня розмітка. Пере­хід багатосмугової дороги

 

5.        

 

Безпека паса­жира. Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира.

Відпрацювання нави­чок поведінки в тран­спорті

 

6.        

 

Поведінка паса­жира в разі ДТП. Узагальнення знань з розділу 1(Урок-огляд знань)

Моделювання пове­дінки пасажира при аварії в транспорті

Розділ 2. Психічна й духовна складові здоров’я

7.        

 

Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Обла­штування робочого місця

Відпрацювання нави­чок планування часу з урахуванням усіх правил здорового спо­собу життя «Мій розпорядок дня»

8.        

 

Умови успіш­ного навчання. Розвиток зді­бностей. Ство­рення мотивації до навчання

Відпрацювання навичок успішного навчання у класі

Тематична №1

9.        

 

Типи сприйнят­тя інформації. Активне слу­хання. Прийо­ми для кращого запам’ятову­вання. Підго­товка до конт­рольної роботи

Відпрацювання нави­чок ефективного самонавчання (бібліотека, Інтернет, дистанційне навчання)

 

10.    

 

Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розви­ток самоповаги

Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги для інших людей

Тренінг 1. Ти – особливий

11.    

 

Повага й толе­рантне став­лення до інших людей. Уміння працювати ра­зом

Тренінг 2. Ми – особливі

12.    

 

Почуття й емо­ції. Вияви по-чуттів. Способи висловлювання почуттів. Спів­переживання і співчуття

Відпрацювання нави­чок висловлювання почуттів

Тренінг 3. Про почуття і співчуття

Розділ 3. Фізична складова здоров’я

13.    

 

Фізичні чинни­ки здоров’я. Принципи й ме­тоди загартову­вання. Рухова актив­ність.

 

14.    

 

Профілактика порушень по­стави й гостроти зору

 

 

Виконання вправ для формування правиль­ної постави й гімнасти­ки для очей. Розрахування макси­мальної маси портфеля

15.    

 

Поперед­ження травм під час рухливих ігор і занять фі­зичною культу­рою та спортом.

Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопо­моги при спортивних травмах.

16.    

 

Правила безпеч­ної поведінки в басейні та на льоду

Моделювання ситуацій надання допомоги й са­модопомоги тому, хто провалився під лід

Тематична №2

                                                           

ІІ семестр

№ п/п

Дата проведення уроку

 

Тема уроку

 

Практичні завдання

17.    

 

Відпочинок школяра. Озна­ки перевтоми. Умови здорово­го сну

Розробляння пам’ятки щодо перегляду теле­передач, користування комп’ютером

18.    

 

Вплив те­лебачення і комп’ютера на здоров’я. Узагальнення знань з розділу 3 (урок-диспут)

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальний добробут

19.  

 

Право на здоров'я. Права дитини. Обов’язки учня і громадянина  

 

20.  

 

Спілкування і здоров’я. Ефективне спіл­кування

Відпрацювання нави­чок ефективного спіл­кування

Тренінг 4. Що сприяє порозумінню між людьми

21.  

 

Вплив поведін­ки на здоров’я. Переваги упев­неної поведінки

Відпрацювання нави­чок упевненої поведін­ки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорос­лих

Тренінг 5. Упевнена поведінка

22.  

 

Спілкування з дорослими. Повага до бать­ків та вчителів. Взаємодопомога членів родини

Тренінг 6. Спілкування з дорослими

23.  

 

Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями й дівчатами

Тренінг 7. Спілкування з однолітками

24.  

 

Протидія ви­явам агресії і насилля в учнівському середовищі

 

25.  

 

Безпека спілкування в Інтернеті

Безпека спілкування  в Інтернеті

26.  

 

Соціальна небезпека інфекційних захворювань. Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей за станом здоров'я (ВІЛ, ту­беркульоз, ОРВІ тощо) та інвалідністю

Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини

Тематична №3

Тема 2. Безпека в побуті і навколишньому середовищі

27.  

 

Пожежна без­пека. Причини виникнення та способи гасіння невеликих пожеж 

Відпрацювання нави­чок евакуації з примі­щення школи.

28.  

 

Особливості гасіння електро-приладів. Захист орга­нів дихання під час пожежі

Відпрацювання нави­чок захисту органів дихання від отруйних газів

29.  

 

Дитина у авто­номній ситуації. Безпека в побуті. Ризики побутово­го травмування, телефонного й телевізійного шахрайства, про­никнення в оселю зловмисників

Обстеження безпеки своєї оселі

30.  

 

Безпека над­ворі. Місця підвищеної небезпеки. Екстремальні ситуації (при спілкуванні з людьми) з незнайомцями

Моделювання безпечної поведінки з людьми. Відпрацювання алго­ритму безпечної пове­дінки в місцях великого скупчення людей. Відпрацювання нави­чок відмови від ігор у небезпечних місцях

31.  

 

Безпечне до­вкілля. Наслідки забруднення до­вкілля для жит­тя і здоров’я людини.

 

32.  

 

Спосо­би збереження природного середовища

Створення саморобок для повторного вико­ристання пластикових упаковок

33.  

 

Стихійні лиха. Правила по­ведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння в зону підто­плення. Підруч­ні рятувальні засоби

Відпрацювання навичок безпечної поведінки під час силь­ного вітру, грози й під­топлення.

Виготовлення рятуваль­них засобів із підручних матеріалів

34.  

 

Відпочинок на природі. Пра­вила купання у водоймах. Дії в небезпечних ситуаціях на воді

Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі

35.  

 

Узагальнення знань з основ здоров’я за рік (Урок-гра)

 

Тематична №4

 

Календарно-тематичне планування

ОСНОВИ ЗДОРОВЯ

6-а, 6-б клас на 2020-2021 н.р.

(35 год, 1 год на тиждень)

Програма: «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5-9 класи», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

І семестр

№ п/п

Дата проведення уроку 6-А класу

Дата проведення уроку 6-Б класу

Тема уроку

Практичні завдання

Розділ 1. Здоров’я людини

1.

02.09

03.09

Життя і здоров’я людини. Безпека життєдіяльності. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Активне довголіття

 

2.

 

 

Ризики і небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації 

Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації

3.

 

 

Навколишнє середовище і здоров’я. Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища.

 

Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов.

Добір одягу за несприятливих погодних умов

4.

 

 

Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля

 

5.

 

 

Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек

Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек.

Складання пам’яток  захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

6.

 

 

Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини.

 

7.

 

 

Особливість харчування у підлітковому віці. Харчові звички. Принципи  харчування для здоров’я

 

8.

 

 

Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. Профілактика йодо-дефіциту і діабету

Визначення збалансованості харчового раціону

Тематична №1

9.

 

 

Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша  допомога при харчових отруєннях

Аналіз маркування харчових продуктів.

Відпрацювання алгоритму надання допомоги при харчових отруєннях

10.

 

 

Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою

 

11.

 

 

Гігієна ротової порожнини.  Особиста гігієна під час занять фізкультурою та спортом

Узагальнення знань з розділу 2 (Урок-аукціон)

Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни»

Розділ 3. Психічна і духовна складові здоров’я

12.

 

 

Звички і здоров’я. Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком

Проект самовдосконалення (вибір, планування і досягнення мети)

13.

 

 

Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички).

Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками

14.

 

 

Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки.

Тренінг 1. Самооцінка і здоров’я людини

15.

 

 

Критичне мислення та вміння приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я.

Моделювання ситуації прийняття зважених рішень

Тренінг 2. Вчимося приймати рішення

16.

 

 

Вплив реклами на рішення людини. Види реклами.   Соціальна і комерційна реклами

Аналіз соціальної і комерційної реклами

Тематична №2

 

ІІ семестр

№ п/п

Дата проведення уроку 6-А класу

Дата проведення уроку 6-Б класу

Тема уроку

Практичні завдання

17.

 

 

Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям

Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій

Тренінг 3. Як протидіяти тиску однолітків

18.

 

 

Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ

 

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 1. Соціальний добробут

19.

 

 

Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Стилі спілкування людей

Тренінг 4. Спілкування і здоров’я

Тренінг 5. Стилі спілкування

20.

 

 

Навички спілкування. Значення упевненої поведінки для здоров’я

 

Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях.

Тренінг 6. Навички спілкування

21.

 

 

Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.

Безпечне спілкування в Інтернеті            (соціальні мережі)

Складання плану покраще-ння міжособистісних стосунків

Тренінг 7. Стосунки і здоров'я

22.

 

 

Конфлікти і здоров’я. Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів

Тренінг 8. Види і наслідки конфліктів

23.

 

 

Конструктивне розв’язання конфліктів. Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях

 

Моделювання ситуації із конструктивним розв’яза-нням конфліктів.

Відпрацювання навичок самоконтролю у конфлікт-них ситуаціях

Тренінг 9. Як залагодити конфлікт

24.

 

 

Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній

Тренінг  10. Підліткові компанії

25.

 

 

Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. Узагальнення знань з теми «Соціальний добробут» (Урок-діалог)

 

Тематична №3

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

Тема 2. Безпека в побуті й навколишньому середовищі

26.

 

 

Безпека в побуті Правила користування газовими приладами, електроприладами,  водогоном, тепловими мережами.

Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при ураженні електричним струмом

27.

 

 

Безпека при користуванні засобами побутової хімії

Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки

28.

 

 

Пожежна безпека оселі

Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку

Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі

29.

 

 

Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу

 

30.

 

 

Проживання у промисловій зоні. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту

 

31.

 

 

Безпека руху велосипедиста  Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста

 

32.

 

 

Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді

 

33.

 

 

Поведінка в екстремальних ситуаціях.  Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила  взаємодії з рятувальниками

Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів  служби ДСНС.

 Моделювання ситуації виклику рятувальних служб

34.

 

 

Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП

Моделювання допомоги при попаданні на тіло  речовин побутової хімії та  при отруєнні ними

35.

 

 

Узагальнення знань з основ здоров'я  за рік (Урок-КВК)

 

 

Тематична №4

 

Календарно-тематичне планування

ОСНОВИ ЗДОРОВЯ

7 –А, 7-Б класів на 2020-2021 н.р.

(35 год, 1 год на тиждень)

Програма: «Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5-9 класи», затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804)

з/п

Дата проведення уроку 7-А класу

Дата проведення уроку 7-Б класу

Зміст навчального матеріалу

Практичні завдання

І семестр

Розділ 1. Здоров’я людини

1.

 

 

Здоров’я і спосіб життя. Цілісність здоров’я. Переваги  здорового способу життя

Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя

2.

 

 

Навички, сприятливі для здоров’я. Значення життєвих принципів для здоров’я

Оцінювання ризиків щоденного життя

3.

 

 

Профілактика захворювань. Інфекційні та неінфекційні захворювання. Захисні реакції організму і бар’єри на шляху інфекцій

 

4.

 

 

Заходи профілактики інфекційних  та неінфекційних захворювань

 

5.

 

 

Принципи безпечної життєдіяльності. Природні, техногенні та соціальні небезпеки. Види і джерела ризику. Рівні ризику

 

6.

 

 

Безпека на дорозі. Безпека пасажира легкового і вантажного автомобіля. Засоби безпеки легкового автомобіля.

 

7.

 

 

Заходи безпеки під час поїздки на вантажному автомобілі. Небезпечні вантажі

 

8.

 

 

Види ДТП.  Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП

Моделювання поведінки пасажира при ДТП

Тематична №1

9.

 

 

Побутова безпека. Безпека оселі. Правила безпеки при користуванні засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням

 

10.

 

 

Пожежна безпека у громадських приміщеннях. Правила пожежної безпеки у школі. Оповіщення про пожежу. Первинні засоби пожежогасіння. Алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні

Відпрацювання алгоритму дій під час пожежі в громадському приміщенні

Розділ 2. Фізична складова здоров’я

11.

 

 

Індивідуальний розвиток підлітків. Ознаки біологічного, психічного, соціального, духовного  дозрівання

 

Визначення індивідуальних показників фізичної складової здоров’я

12.

 

 

Показники фізичного розвитку  підлітків. Способи покращення фізичної форми

 

13.

 

 

Косметичні проблеми підлітків. Чинники, що впливають на здоров’я шкіри та її функції

 

14.

 

 

Особливості збереження здоров’я функціонування шкіри у підлітковому віці з урахуванням типу шкіри

Визначення типу шкіри і волосся

 

15.

 

 

Догляд за шкірою і волоссям

 

16.

 

 

Вибір косметичних засобів із урахуванням віку та типу шкіри     (проект)

 

Тематична №2

 

ІІ семестр

з/п

 

 

Тема уроку

Практичні завдання

Розділ 3. Психічна й духовна складові здоров’я

17.

 

 

Психічний і духовний розвиток. Особливості психічного розвитку підлітків. Розвиток потреб. Духовний розвиток особистості. Життєві цінності і здоров’я

 

18.

 

 

Уміння вчитися. Умови успішного навчання. Розвиток сприйняття, уваги, пам’яті, творчих здібностей

Відпрацювання навичок планування часу.

 Вправи на концентрацію уваги, розвиток пам’яті, уяви

19.

 

 

 

Емоційне благополуччя. Вплив емоцій на здоров’я і прийняття рішень

Формування позитивної адекватної самооцінки

Тренінг 1. Розбудова самооцінки

20.

 

 

Культура вияву почуттів. Методи самоконтролю.

Відпрацювання навичок самоконтролю

Тренінг 2. Синергія стосунків

21.

 

 

Ознаки психологічної рівноваги

Тренінг 3. Стрес і психологічна рівновага

22.

 

 

Стрес і здоров’я

Тренінг 4. Керування стресами

23.

 

 

Чинники стресу і виживання в екстремальних ситуація

Самодопомога та допомога при стресі

Тренінг 5. Стреси екстремальних ситуацій

24.

 

 

Конфлікти і здоров’я. Причини виникнення і стадії розвитку конфліктів. Розпалювання конфліктів

 

25.

 

 

Способи конструктивного розв’язання конфліктів

Моделювання способів конструктивного розв’язання конфліктів Тренінг 6. Конструктивне розв’язання конфліктів

Тематична №3

Розділ 4. Соціальна складова здоров’я

26.

 

 

Соціальні чинники здоров’я. Соціальна безпека населеного пункту. Держава на захисті прав дитини. Клініки, дружні для молоді. Вплив засобів масової інформації на здоровя

Складання  списку телефонів медичних закладів, психологічних та соціальних служб для молоді, кабінетів довіри

27.

 

 

Найближче оточення дитини. Вплив родини і друзів. Принципи формування міжособистісних стосунків. Види підліткових компаній. Ознаки небезпечних компаній

Відпрацювання навичок щодо налагодження партнерських стосунків з родиною та друзями

Способи протидії негативному соціальному впливу

28.

 

 

Хвороби цивілізації (інфекційні захворювання).  Соціальні чинники ризику «хвороб цивілізації»

 

29.

 

 

Профілактика серцево-судинних, онкологічних захворювань,  діабету, ожиріння

Створення реклами здорового способу життя

30.

 

 

Вплив комерційної реклами на здоров’я. Комп’ютерна, ігрова та Інтернетзалежність

 

31.

 

 

Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків.

 

32.

 

 

Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків

 

33.

 

 

Заходи профілактики на державному і особистому рівнях інфекційних захворювань (ВІЛ, туберкульоз тощо)

 

34.

 

 

Законодавство України у сфері протидії епідемії ВІЛ-інфекції. Причини і наслідки стигматизації і дискримінації

 

35.

 

 

Узагальнення знань за рік (Урок-турнір)

 

Тематична №4

Немає коментарів:

Дописати коментар