понеділок, 23 листопада 2020 р.

УРОК 15 ТЕМА. ВПЛИВ РЕКЛАМИ НА РІШЕННЯ ЛЮДИНИ. ВИДИ РЕКЛАМИ. СОЦІАЛЬНА Й КОМЕРЦІЙНА РЕКЛАМИ

 


Мета: навчити дітей розпізнавати соціальну й комерційну рекламу, перебільшену і неправдиву інформацію в рекламі, аналізувати зміст і мету комерційної реклами, рекламних повідомлень; розвивати вміння аналізувати, робити висновки, виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих людей.

Обладнання: підручники, схема «Види реклами», фото (приклади реклами), аркуші паперу формату А3, кольорові олівці.

Тип уроку: комбінований.

і. Організаційний етап

Привітання. Установка на позитивний настрій

Тричі промовити слова: «У моєму серці — сонечко, мир, любов, добро, радість, спокій!»

іі. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

1. Заслуховування творів-мініатюр «Що або хто впливає(ють) на прийняття вашого рішення?»

2. Вправа «Мозковий штурм»

Назвіть джерела, з яких ми отримуємо інформацію. Що краще сприймається:

Ø від батьків;

Ø друзів;

Ø газет;

Ø телебачення тощо.

3. Інтерактивна бесіда

Ø Які рекламні джерела мають найбільший вплив? Чому?

Висновок. Розвиток реклами має давню історію, починаючи з інформації про гладіаторські бої та торгівлю товарами, рабами, тваринами. Ще однією різновидністю реклами було виникнення тавра, яке ремісники проставляли на своїх товарах гончарства.

Особливо стрімкого розвитку рекламна справа набула у США, що було зумовлено сукупністю чинників. По-перше, американська промисловість мала першість у питаннях механізації виробничих галузей. По-друге, надлишок продукції та створення хороших шляхів переміщення товарів створили всі можливості доставки товарів і реклами в сільські райони. По-третє, введення 1813 року обов’язкового початкового навчання підвищило рівень освіти громадян і сприяло зростанню кількості газет і журналів. Поява радіо та телебачення означала виникнення двох важливих засобів розповсюдження рекламних звернень.

Сьогодні рекламні агентства володіють сучасними засобами розповсюдження, такими як електронна пошта, Інтернет, аудіовізуальна, відео-телефонна система передачі рекламної інформації.

ііі. Повідомлення теми й мети уроку

іV. Вивчення нового матеріалу

1. Міні-лекція «Вплив реклами на рішення людини»

Неможливо уявити собі сучасний світ без реклами. Сьогодні нею просякнуті всі сфери життя. Дехто навіть говорить про появу нового виду залежності — рекламозалежності. Вона — скрізь: у вагонах метро, на шпальтах газет, у радіо- й телеефірі, в Інтернеті. Але, бездумно сприймаючи рекламні слогани і ролики, ми рідко замислюємося про їх справжню суть.

Телереклама вже давно перестала бути лише засобом інформування про товари. Тепер вона є невід’ємним елементом масової культури, дедалі частіше втручаючись у наше життя, а інколи і керуючи нашими діями. Слова, символи, які використовують в ній, мають на меті змінити поведінку телеглядача і сформувати його як зручного й передбачуваного споживача. При цьому, як показало багато досліджень та експериментів, найбільш сприйнятливою аудиторією є діти від чотирьох до шістнадцяти років, або ще молодшого віку.

Реклама впливає на наших дітей не тільки психологічно, а й фізіологічно. Під час перегляду рекламного ролику маленькі телеглядачі зазвичай нерухомо сидять або лежать, їхню увагу привертає реклама. Така гіподинамія призводить до уповільнення обміну речовин, а значить і до накопичення жирів у організмі дитини. Замість того, щоб бігати, стрибати і таким чином витрачати калорії, дитина, навпаки, накопичує їх. Особливо, коли сніданок, обід і вечеря проходять під перегляд телевізора. Тоді малюк може з’їсти значно більше, ніж потрібно його організму. Звідси проблеми із зайвою вагою в ранньому віці, розлади шлунково-кишкового тракту. Крім того, реклама пропонує маленькому споживачеві далеко не найкорисніші продукти. Малюк після перегляду реклами починає вимагати у батьків різні солодощі, що теж не додає йому здоров’я.

Психологічний же вплив реклами на незміцнілі нервові системи юного покоління ще сильніший. Навіть технологія створення рекламних телевізійних роликів уже передбачає вплив, у першу чергу на дітей. Маркетологи усього світу вже давно усвідомили, що немає більш сприятливого підґрунтя для реклами, ніж дитяча аудиторія. Хоч діти й не можуть купити рекламований товар, зате вони здатні вимогами та маніпуляціями вплинути на рішення своїх батьків. Дитина може просто вимагати в мами чи тата купити шоколадку або чіпси «як у рекламі».

2. Робота за схемою «Види реклами»

Соціальна реклама. Основне призначення соціальної реклами полягає в залученні уваги широкої громадськості до того чи іншого явища суспільного життя, причому, як правило, проблемного. Найчастіше соціальна реклама вказує на певні суспільні вади або недоліки: наприклад, високий рівень наркоманії, низький рівень народжуваності, брак уваги до людей похилого віку тощо.

Комерційна реклама переслідує досить банальні й очевидні цілі (інформування про вихід нового товару на ринок, спонукання до підвищення купівельної активності, зміна ставлення споживачів до тієї чи іншої послуги або товару).

3. Робота в парах (за ілюстративним матеріалом)













1. Розгляньте малюнки. Визначте, які види реклами тут зазначені. Свій вибір поясніть.

2. Пригадайте випадки, коли на ваше рішення вплинула реклама. Чому?

4. Обговорення стратегії рекламних компаній

Проблемне запитання: «З якою метою рекламують товари, продукцію? Які пастки є в рекламах, де саме вони «ховаються»?»

Стратегія рекламних компаній чітко обумовлена психологією дітей. Адже дитина цікава ринку і виробникам реклами з трьох міркувань:

·        по-перше, вона має свої власні гроші і витрачає їх, часто підкоряючись рекламі;

·        по-друге, вона впливає на рішення батьків про те, що купувати;

·        по-третє, до того часу, коли дитина виростає, її споживчі запити і звички вже є сформованими завдяки рекламі, яку вона бачила в далекому дитинстві.

Що бачить у кожній рекламі дитина? Що можна стати щасливим, купивши телефон останньої марки. Можна стати здоровим, випиваючи по баночці йогурту в день. Можна стати красивим, скориставшись дезодорантом або засобом від прищів. Створюються враження, що на роботу люди ходять, щоб випити кави і з’їсти шоколадку, в обід — суп швидкого приготування. На вулиці захотілося їсти — досить купити шоколадний батончик, а мучить спрага — під рукою газована вода. Вечорами люди п’ють пиво із сухариками. І найголовніше: якщо на всі радощі життя не вистачає грошей, то їх обов’язково видасть у кредит добра тітка в банку. Виходить, що все в житті дістається легко!

Але й це ще не все. Рекламні ролики підривають здоровий спосіб життя, який так намагаються прищепити своїм дітям батьки. Адже рекламують в основному напівфабрикати, що закликають за першого відчуття голоду перекусити. У результаті таких ситних і калорійних перекусів збільшується загальна кількість прийомів їжі, а це відбивається на роботі шлунку і веде до зайвої ваги, ожиріння.

До того ж, зараз у рекламі створюють образ «красивого життя» — подорожі, одяг, автомобілі, прикраси та аксесуари, які доступні не кожній родині. А дитині і, особливо, підліткові, так хочеться це мати! Таким чином, реклама може впливати і на стосунки в родині, коли дитина не хоче миритися з неможливістю батьків купити атрибути «красивого життя». Це веде до нерозуміння, озлобленості, конфліктів, розчарувань і образ.

5. Руханка

Раз, два — дерева. (встати)

Три, чотири — вийшли звірі, (ходьба на місці)

П’ять, шість — пада лист. (нахилитися)

Сім, вісім — птахи в лісі. (помахати руками, як крилами)

Дев’ять, десять — це сунички

Підняли червоні личка. (підняти руки і голови догори)

Чи можна вважати цю вправу рекламою? Якщо так, то чому саме?

6. Робота в групах

Моделювання реклам, аналіз їх і обговорення результатів

Змоделювати і проаналізувати рекламу та знайти «пастки» для молоді.

1 група — чіпсів;

2 група — тютюну;

3 група — газованих напоїв;

4 група — алкоголю.

V. Узагальнення та систематизація матеріалу

1. Вправа «Визнач свою позицію»

Провести в класі умовну лінію. З одного кінця стануть ті, хто виступає за цілковиту заборону реклами тютюну та алкоголю, а з іншого — ті, хто категорично проти будь-яких її обмежень. Решта учнів займають місця ближче до того чи того краю.

2. Робота в групах

Намалюйте плакат, який би був рекламою рідного міста чи нагадуванням одноліткам, як правильно переходити вулицю, як поводитися на заміській прогулянці.

Ø Де краще було б розмістити цю рекламу (на щитах біля шкіл і дитячих садів, на сторінках дитячого журналу, на пакетах молока тощо)?

VI. Домашнє завдання (різнорівневе)

І рівень: опрацювати статтю в підручнику; дати усно відповіді на запитання підручника.

ІІ рівень: кожна реклама містить два повідомлення. Одне — наявне, інше — приховане. На прикладі реклами будь-якого товару знайдіть явні та приховані повідомлення.

ІІІ рівень: скласти рекламу кави для різних груп населення (пенсіонери, молоді).

VіI. Підбиття підсумків уроку

Скласти лозунг уроку із словами «реклама, пастка, увага».

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар